Sopimusehdot

Jyväskylän Keskustan Kirppis Oy
Y-tunnus: 2945269-2
Vapaudenkatu 40-42, 40100 Jyväskylä

Sopimusehdot päivitetty 4.1.2022

Jyväskylän Keskustan Kirppis Oy pidättää oikeuden muutoksiin.

KIRPPUTORIPÖYTÄ ITSEPALVELUNA: SOPIMUSEHDOT

Pöytävarauksen teko 

Itsepalvelupöydän määräaikainen varaus tehdään netissä www.keskustankirppis.fi Kirppari-Kalle -varausjärjestelmässä tai paikan päällä liikkeessämme. Pöytävarauksesta vähintään ensimmäiset 7 päivää tulee maksaa varauksen yhteydessä. Tilityksen yhteydessä kirpputori perii asiakkaan myyntituotoista 5 % myyntiprovision. Myyntijakson päättymispäivän voit itse valita.

Jatkuva varaus tarkoittaa, että voit pitää kirppispöytää toistaiseksi voimassaolevana, ilman määrättyä päättymispäivämäärää. Jatkuvan pöytävarauksen voit tehdä sopimalla asiasta paikan päällä myymälässä. Pöytävuokraajalla on oikeus keskeyttää jatkuva varaus 48 tunnin irtisanomisajalla. Kirpputorilla on oikeus irtisanoa jatkuvan varauksen sopimus 7 päivän irtisanomisajalla.

Pöytävarauksen siirto tai peruutus

Jos haluat siirtää pöytävarausta toiseen ajankohtaan, ilmoita siitä ennen myyntijaksosi alkua henkilökunnalle sähköpostitse: info@keskustankirppis.fi , puhelimitse tai myymälän kassalla. Maksamasi pöytävuokran maksu pysyy ”sisässä”, eikä siirrosta koidu lisäkuluja.

Pöytävarauksen peruutus tulee tehdä 48 tuntia ennen myyntijakson alkamista ilmoittamalla henkilökunnalle sähköpostitse, puhelimitse tai myymälän kassalla. Varaus lasketaan alkavaksi myyntijakson ensimmäisenä päivänä klo 11:00 (aukioloajoista riippumatta).

Mikäli pöytävarausta ei peruta ajoissa, Keskustan Kirppiksellä on oikeus veloittaa 7 päivän pöytävuokran hinta. Jos tässä tapauksessa olet jo maksanut useammasta viikosta, palautamme loput.

Tuotteiden hinnoittelu 

Hintalappuina käytetään ainoastaan Kirppari-Kalle -järjestelmän omia hintalappuja. Niitä ei voi tehdä itse, sillä jokaisessa tuotteessa tulee olla kirpputorin oma viivakoodillinen hintalappu. Hintalappuarkkeja voi ostaa myymälän kassalta hinnaston mukaisesti.

Voit hinnoitella tuotteita kahdella tavalla: 

  1. Suosittelemme esitäyttämään hintalaput netissä Kirppari-Kalle -tililläsi tai -mobiilisovelluksessa, sillä näin tuotteidesi tiedot siirtyvät automaattisesti järjestelmään. Kun olet täyttänyt kohdat netissä, voit noutaa fyysiset hintalaput kirppikseltämme valmiiksi tulostettuna jo ennen myyntijaksosi alkua. 

Esitäyttämällä tuotteesi näet kätevästi Kirppari-Kalle -tililtäsi, mitä on mennyt kaupaksi. Esitäyttämällä vähennät myös virheiden mahdollisuutta, sillä hinta luetaan kassalla suoraan järjestelmästä. Tuottotakuu on voimassa vain esihinnoitelluissa tuotteissa.

  1. Vaihtoehtoisesti voit noutaa myymälästämme tyhjiä hintalappuarkkeja, ja kirjoittaa hinnan ja tuotekuvauksen kynällä. Tällöin Kirppari-Kalle -tililläsi näkyy ajantasaisesti vain myytyjen tuotteiden tuotenumero ja hinta. Tuottotakuu ei ole voimassa kynällä hinnoitelluissa tuotteissa.

Hintalapuissa tulee lukea tuotekuvaus ja hinta. Emme myy tuotteita, joista nämä tiedot puuttuvat.  

Kiinnitä hintalaput kunnolla erityisesti vaatteisiin, sillä tarrapinta ei ota kankaaseen kiinni pitävästi. Emme myy hintalaputtomia tuotteita, vaan ne päätyvät löytötavaroihin. Nuppineulat ovat kiellettyjä turvallisuussyistä.

Pääset näkemään ajantasaisen myyntisi milloin tahansa netistä tai Kirppari-Kalle -mobiilisovelluksesta. 

Tuotteiden kunto

Kaikkien myytävien tuotteiden tulee olla kunnossa ja testattuja. Jos näin ei ole, niin viasta pitää olla selkeä maininta tuotteessa. Pääsääntöisesti kirpputorituotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, mutta kaupankäynnissä on reilun kaupan säännöt; ostajalla on tuotteeseen palautusoikeus 7 vrk sisällä kuittia vastaan, jos tuote on viallinen eikä sitä ole pystytty testaamaan myymälässä (erityisesti elektroniikka; kattolamppu, dvd-soitin tms.)

Myyntipöydän täyttö 

Tuo tuotteesi myyntiin joko: 

– myyntijakson aloituspäivää edeltävänä aukiolopäivänä puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, tai
– myyntijakson ensimmäisenä päivänä aukioloajan puitteissa. 

Aukioloaikamme:

MA-PE 11-18
LA 10-16
SU 12-16 

Voit tuoda myyntiin lisää tavaraa myyntijakson aikana. Jos saavut autolla, parkkeeraa autosi Asema-aukion parkkipaikalle ja osta parkkilipuke. Henkareita riittää kaikille. Emme säilytä asiakkaiden omia henkareita tai kestokasseja. 

Myyntipöydän ylläpito 

Myyntipöydän vuokraaja on vastuussa oman pöytänsä siisteydestä. Suosittelemme käymään tarkistamassa myyntipöydän siisteyden joka päivä myyntijakson aikana, sillä siisti pöytä myy parhaiten. Tuotteiden tulee mahtua myyntipöydän sisäpuolelle, eikä niitä saa asettaa lattialle siivoojan tielle. Mikäli tuotteet eivät pysy myyntipöydän sisäpuolella, henkilökunnalla on oikeus poistaa myynnistä osa tuotteista. Myynnistä poistetut tuotteet säilytetään viimeistään vuokraajan viimeiseen myyntipäivään saakka. Kirpputorin henkilökunta pitää huolen Keskustan Kirppiksen yleisestä siisteydestä. 

Hintojen muuttaminen myynnin aikana 

Jos haluat alentaa kaikkien pöytäsi tuotteiden hintaa -50%, kerro tästä henkilökunnalle puhelimitse tai käymällä paikan päällä. Merkitsemme alennuksen tilisi tietoihin, ja alennus tulee voimaan automaattisesti. Laita tai pyydä henkilökuntaa laittamaan pöydällesi kyltti alennuksesta.

Jos haluat alentaa yksittäisten tuotteiden hintoja, vaihda tuotteeseen kokonaan uusi hintalappu. Älä suttaa tai muuta hintalapun vanhoja tekstejä kynällä. Emme myy tuotteita, jonka tuotekuvaus tai hinta on käsin muutettu alkuperäisestä. 

Myyntipöydän tyhjennys 

Kirppispöytäsi tulee olla tyhjennetty myyntijaksosi viimeisenä päivänä 1 tunti ennen sulkemisaikaa. 

Keskustan Kirppiksen henkilökunta tarkastaa pois lähtevien myyjien tavarakassit, sillä näin kirppis pystyy valvomaan tuotteiden kulkua ja ehkäisemään varkauksia. Kun olet tyhjentänyt pöydän, siirry kassajonoon ja näytä tavarat henkilökunnalle. 

Aukioloaikamme:

ARK 11-18 (pöytä tyhjennetty klo 17:00 mennessä)
LA 10-16 (pöytä tyhjennetty klo 15:00 mennessä)
SU 12-16 (pöytä tyhjennetty klo 15:00 mennessä)

Voit tilata henkilökunnalta hinnaston mukaisen pöydän tyhjennyspalvelun. Mikäli pöytääsi ei ole tyhjennetty määräaikaan mennessä, etkä ole ilmoittanut tilaavasi tyhjennyspalvelua ajoissa, perimme myyntituotoistasi hinnaston mukaisen maksun. Säilytämme tyhjennettyjen pöytien tavaroita 3 päivää myyntijakson päättymisestä. 

Kielletyt myyntituotteet 

Myyntipöydillä EI saa myydä: elintarvikkeita / piraattituotteita / teräesineitä tai aseita / tupakka- tai alkoholituotteita tai muita päihteitä / lääkkeitä / vaarallisia aineita / varastettuja tavaroita / aikuisviihdettä / alkuperäiskansojen / vähemmistöryhmien puvustusten kopioita / likaisia, kosteusvauriollisia tai voimakkaasti tuoksuvia tuotteita / käytettyjä alushousuja.

Jos olet epävarma tuotteidesi soveltuvuudesta myyntiin, kysy henkilökunnalta. Henkilökunnalla on oikeus poistaa myynnistä epäkelvot tai varastetuksi epäillyt tuotteet välittömästi. Mikäli kielletyistä tuotteista aiheutuu henkilö- tai esinevahinkoja, myyntipaikan vuokraaja on niistä korvausvelvollinen. 

Myyntien tilitys 

Lisää tilinumerosi Omat tiedot -kohtaan Kirppari-Kalle -tilillesi ennen myyntijaksosi päättymistä. Keskustan Kirppis tilittää myyntituotot vain pankkitilille. Käteistilityksiä kirppiksen kassalla ei tehdä. 

Tilityksen yhteydessä kirpputori perii asiakkaan myyntituotoista 5 % myyntiprovision sekä mahdolliset rästiin jääneet velat. Sinulle jää tästä todisteeksi kirjallinen tapahtuma Kirppari-Kalle -tilisi ”Myynnin seuranta” -kohtaan.

Tilitykset pyritään tekemään aina mahdollisimman pian, mutta kuitenkin viimeistään 3 pankkipäivän sisällä myyntijakson päättymisestä.

Jatkuvat varaukset / välitilitykset: Voit pyytää välitilitystä kesken myyntijakson, niin tilitämme siihen saakka kertyneet myyntituotot tilillesi seuraavana pankkipäivänä. Jatkuvan varauksen myyntitilityksestä veloitetaan 5% provisio sekä mahdolliset tilityspäivään asti rästiin jääneet pöytävuokrat ja velat.

Jos kirppikselle jääneitä tuotteitasi myydään vielä 7 päivän sisällä myyntijaksosi päättymisen jälkeen, tilitämme kyseiset tuotot tilillesi. 

Kadonneet tuotteet ja varkaudet 

Jos huomaat, että tuotteesi on kadonnut myyntipöydältäsi (eikä sitä ole myyty), kierrä kirpputorin muut myyntipöydät, sillä tavarat kulkeutuvat helposti muualle. Tarkista myös kirpputorin löytötavarahuone siltä varalta, että tuotteesta on irronnut hintalappu ja henkilökunta on siirtänyt tuotteesi sivuun. Emme myy hintalaputtomia tuotteita. 

Säilytämme löytötavaroita 7 päivää löytöpäivästä lähtien. Voit käydä löytötavarahuoneessa useaan kertaan. 7 päivän jälkeen löytötavarat siirtyvät kirpputorin omistukseen. 

Myymälässämme on tallentava valvontakamerajärjestelmä sekä hälytinportit, jotka ehkäisevät varkauksia. Voit vuokrata kassalta varashälyttimiä tuotteillesi hinnaston mukaisesti. 

Keskustan Kirppis ei vastaa kadonneista, rikkoutuneista tai varastetuista tuotteista, mutta tekee kaikkensa tällaisten tapausten ehkäisemiseksi. Kirpputori tekee rikosilmoituksen todetuista näpistyksistä. Keskustan Kirppis ei ole vastuussa tuotteiden vahingoittumisesta tai tuhoutumisesta ilkivallan, murron, tulipalon, vesivahingon tai muun siitä riippumattoman vahingon sattuessa.

Sopimuksen voimassaolo

Sopimus on voimassa varatun myyntijakson ajan. Varaamalla kirpputoripöydän hyväksyt yllä luetellut ehdot.

Jyväskylän Keskustan Kirppis Oy pidättää oikeuden muutoksiin.

TUOTTOTAKUUN EHDOT

Keskustan Kirppis tarjoaa tuottotakuun kirpputorimyyjille. Mikäli myyntituottosi eivät kata pöytävuokraasi, maksamme erotuksen!

Tuottotakuun tarkoitus on luoda turvaa kirpputorimyyjälle, jotta kenenkään ei tarvitse jäädä miinukselle.

Tuottotakuun hyvityksen hakeminen

Takuuta tulee hakea kirjallisesti myyntijakson päättymisen jälkeen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: info@keskustankirppis.fi ja laittamalla sähköpostin aiheeksi “Tuottotakuun hyvitys”.

Kirpputorin henkilökunta tarkastaa pyynnön, ja antaa vastauksena päätöksen. Takuuhyvitys voidaan palauttaa ainoastaan kirpputorimyyjän pankkitilille. Takuun hyvityksiä myymälän käteiskassalla ei tehdä. Kirpputorimyyjän tulee ilmoittaa Keskustan Kirppikselle tilinumero hyvityssumman palautusta varten joko sähköpostilla tai Kirppari-Kalle -varausjärjestelmän “Omat tiedot” -kohdassa.

Ehdot

Tuottotakuu on voimassa kaikissa määräaikaisissa itsepalvelupöytien varauksissa 23.5.2019 alkaen. Tuottotakuun piiriin eivät kuulu jatkuvat pöytävaraukset, vitriinipaikat tai Drop-in -palvelu. Tuottotakuun hyvitys lasketaan myyntiprovision perimisen jälkeisestä summasta, eli pöytävuokraajan tuotosta. Takuu voidaan myöntää enintään neljän viikon aikaisesta pöytävuokrasta.

Kirpputorimyyjän eli pöytävuokraajan tulee täyttää seuraavat ehdot:

  1. Kirpputorimyyjä hinnoittelee tuotteensa Kirppari-Kalle -tilinsä kautta “Tuotteiden hinnoittelu” -kohdassa. Tuottotakuun edellytys on, että myydyistä tuotteista jää tieto myynnin seurantaan tuotteen kuvauksen kera. Näin henkilökunta voi tarkastella mahdollisen hyvityspyynnön syitä ja auttaa kirpputorimyyjää myymään menestyksekkäämmin.
  1. Kirpputorimyyjä pitää myynnissä pääsääntöisesti hyväkuntoisia ja ehjiä tuotteita. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä pitää tarkoituksellisesti huonokuntoista ja myyntikelvotonta tavaraa myynnissä useita viikkoja, eikä myyntituottoja sen takia kerry.
  1. Kirpputorimyyjä pitää myyntipöydän hyvässä järjestyksessä ja sopivan täynnä myynnin maksimoimiseksi. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä pitää myyntipöydän tarkoituksellisesti epäjärjestyksessä tai liian täynnä niin, että ostaja-asiakkaat eivät löydä pöydästä ostettavaa, eikä myyntituottoja sen takia kerry.
  1. Kirpputorimyyjä uudistaa myyntipöydän tarjontaa pitkäkestoisissa varauksissa. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä pitää jatkuvasti myynnissä samoja tuotteita, jotka eivät ole menneet kaupaksi aikaisemmillakaan myyntijaksoilla, eikä myyntituottoja sen takia kerry.
  1. Kirpputorimyyjä hinnoittelee tuotteet alueen kirpputorien yleisen hintatason mukaisesti. Takuu ei päde, mikäli henkilökunta toteaa, että kirpputorimyyjä hinnoittelee tarkoituksella tuotteensa selvästi ylä- tai alakanttiin niin, että myyntituottoja ei sen takia kerry.
  1. Kirpputorimyyjä pitää tuotteitaan myyntipöydässä koko varatun myyntijakson ajan. Tuottotakuu ei päde, mikäli kirpputorimyyjä on estynyt tuomaan tuotteitaan myyntiin varattuna ajanjaksona eikä peruuta pöytävarausta ajoissa. Tuottotakuu ei päde, mikäli kirpputorimyyjä kesken myyntijakson poistaa tavarat myynnistä, vaikka hän ilmoittaisi siitä henkilökunnalle. 
  1. Kirpputorimyyjän tuotot eivät riitä kattamaan myyntipöydän kiinteää vuokraa. Mikäli kirpputorimyyjällä on samanaikaisesti useampi myyntipöytä tai peräkkäiset myyntijaksot eri pöydissä: Tuottotakuu ei päde, mikäli myyntituotot kattavat kaikkien pöytien vuokrat riippumatta siitä, mistä pöydistä tuotto kertyi. Nyrkkisääntö on, että mikäli tuotto on suurempi kuin pöytävuokrat, erotusta ei hyvitetä. Tuottotakuun hyvitys lasketaan myyntiprovision perimisen jälkeisestä summasta, eli asiakkaan tuotosta. 
  1. Kirpputorimyyjä toimii kirpputorin omien sääntöjen ja hyvän tavan mukaisesti, eikä aiheuta toiminnallaan harmia muille kirpputorimyyjille.

Mikäli kirpputorimyyjän toiminta täyttää tuottotakuun ehdot eikä siitä huolimatta saa pöytävuokran hinnan suuruista summaa myyntituotoistaan, Keskustan Kirppis hyvittää erotuksen kirpputorimyyjälle.

__________________

Jyväskylän Keskustan Kirppis Oy pidättää oikeuden muutoksiin.

Booking a table

Make the booking through our Kirppari-Kalle online booking system or visit the counter in our store. The table reservation must be paid at the time of booking. The flea market will charge a 5 % sales commission. You can decide how long you want to keep renting the table. Our store is located at:

Keskustan Kirppis
Vapaudenkatu 40-42
40100 Jyväskylä
(by Asema-aukio)

Booking a table through Kirppari-Kalle online:

  1. Register / Sign in at  www.keskustankirppis.fi 
  2. Book a table and make a payment online (and remember to add your Finnish bank account number to your account information)
  3. Write the price tags online on your Kirppari-Kalle account and come to the store to get them printed

After the booking and pricing:

  1. Bring your products to the flea market when your rent starts
  2. Track your sales on your Kirppari-Kalle account
  3. Empty your table when your table rent ends
  4. We will transfer your sales to your bank account

The table rent includes 1 x 30 pcs of price tag sheets per week. For example, if you have rented a table for 4 weeks, you’ll get 4 sheets of price tags for free. Extra sheets are 0,60 € / sheet.

Price tags and pricing

You should use ONLY the bar-coded price tags created by the Kirppari-Kalle -booking system. You cannot create your own price tags, for every item should have the bar code.

Unfortunately the Kirppari-Kalle system doesn’t have an English version, but we’ll try our best to guide you to how to write out the prices in the system:

  1. We recommend filling your price tags on your Kirppari-Kalle -account or the mobile app. Go to Product pricing –> Create a new product sheet –> Click Enter items –> List your items’ names and prices on the blank spaces. When you’re done, roll down and hit Save. Now your items are in our system, and you can some pick up your price tag sheets from the flea market. After that, attach the price tags to your items.

DID YOU KNOW? The Sales Guarantee only applies, if you use the method above. The condition is that the staff can view the sold products – if you fill the price tags by hand, it’s not possible. Read the Sales Guarantee Conditions www.keskustankirppis.fi 

Filling the item information online in Kirppari-Kalle -system you can easily track your sales. It’s also easier to track down any missing items. You’ll also reduce the possibility of human error, since the cashier doesn’t have to interpret your handwriting.

  1. Alternatively you can pick up blank price tag sheets from the flea market’s cash register, and fill in the price tags by handwriting them. You’ll still be able to view your sales, but only the product number and price. NOTE: The Sales Guarantee does not apply, if you fill in the price tags by hand. Read the Sales Guarantee Conditions www.keskustankirppis.fi

Pay attention, that every price tag states the product name and price. We do not sell products, that are missing this information. We recommend describing the products as detailed as possible. (In Kirppari-Kalle you can fit 30 characters, but you can elaborate by handwriting.)

  • Dark blue curtains 200cm
  • Red sneakers size 39
  • Marimekko shirt bl/wh M

This method prevents crimes, like switching cheap-priced tags to an expensive product. Sizes and measurements helps the customers to buy your items and make you better profit!

Attach the price tags carefully, especially to clothes and fabrics, because the self-adhesive sticker surface does not hold well in fabrics. We do not sell any products without a price tag; instead they will be taken to our Lost & Found -room. We will hold Lost & Found items for 7 days; after that they will be the property of Keskustan Kirppis. For extra-hold, use for example stapler, tape, safety pins or cardboard+strings.

You can track your sales in real-time on your Kirppari-Kalle account or the mobile app.

Please make sure that your items are in good condition and that you test electronic devices before selling them. The product is eligible for return if it’s defective and it hasn’t been possible to test it at the checkout (i.e. ceiling lamp, dvd player etc).

 

Setting up your table

You can set up your table:

– on the night before the start of your selling period (Mon-Fri 17:30 – 18:00, Sat-Sun 15:30 – 16:00)
– on the first day of your selling period, anytime we’re open

We are open:
MA-PE 11:00 – 18:00
SAT 10:00 – 16:00 
SUN 12:00 – 16:00

Keskustan Kirppis
Vapaudenkatu 40-42
40100 Jyväskylä
(by Asema-aukio)

In front of our store we have a wide ”loading way”, where you can stop your car for the time you unload your car. Then park on the Asema-aukio parking lot and purchase a parking ticket.

You can loan a shopping cart to ease carrying your stuff. You don’t need to bring any clothing hangers (unless you’d like to donate us some). We will not store customers’ own hangers.

 

During the selling period

The sellers are responsible of the tidiness of their own table. You can bring more items for sale anytime during the selling period. We recommend to come and check and care for your table every day, because the table will get messy and a tidy table will sell better. You can also purchase our Cleaning Service. Check pricing for the other services you can add.

Did you know? We offer a full Sales Guarantee for our table rentees, who follow our recommended instructions. If your sales don’t cover the cost of the table rent, you’ll get your money back!​ Read the Sales Guarantee Conditions www.keskustankirppis.fi 

Your items must fit inside the table space, and they should not be placed on the floor as it disturbs everyday cleaning. If your items do not fit on the table, the staff may remove some items and take them to Lost & Found -room. We will store them until the end of the selling period.

The staff will take care of the flea market’s general cleanliness.

Changing prices during the selling period

If you want to put all your items on the table -50% discount, please tell the staff by phone/text or by visiting the cash register. We will activate the discount on your account and take the -50% -sign to your table.

If you want to change the price of only a few items on your table, switch the price tag to a new one. DO NOT change the price with a pen, since the staff cannot know, was it you who changed the price or someone totally else. This is why we don’t sell products, where the price has been changed with a pen.

Emptying the table

Your table should be emptied on the last day of your selling period, 1 hour before closing.

The staff will check the items before you leave the store. When you have emptied your table, please proceed to the cash register and show your bags to the staff.

We are open:

Mon-Fri 11:00 – 18:00 (table emptied by 17:00)

Sat 10:00 – 16:00 (table emptied by 15:00)

Sun 12:00 – 16:00 (table emptied by 15:00)

We can empty your table for you! (See Pricing). The Table Emptying Service means, that the staff will empty your table at the end of your selling period, and you can pick up your stuff from Keskustan Kirppis within 3 days. Order the Table Emptying Service by calling to our customer service number at least 1 day before the end of the selling period.

If your table has not been emptied by the deadline, and you have not ordered the Table Emptying Service on time, Keskustan Kirppis will charge you a fee for rush emptying (see Pricing). We will store the items of emptied tables for 3 days.

(continues)

Seller’s profits

You will receive the profits to your own Finnish IBAN bank account (FIXX XXXX XXXX XXXX). Keskustan Kirppis does not do cash handouts, since we have made a decision not to store large amounts of cash in our store. This also helps us to keep all our customers’ money safe.

The flea market will charge a 5 % sales commission. You’ll get a copy of the payout details on your Kirppari-Kalle -account on Sales tracking → Show payouts.

The profits are transferred to you automatically after your selling period. You can ask the staff for an extra transfer anytime.

The staff does bank transfers Mon-Fri. Depending on your bank it will take 1-5 business days to reach your account. Make sure you add your bank account number on your Kirppari-Kalle -account before your selling period ends, so there won’t be any delays. If you haven’t received your profit money on time, please contact us by email: info@keskustankirppis.fi , and we will resolve the issue.

After your selling period, if you accidentally left some of your items in the flea market and somebody buys them within 7 days, we will do an additional bank transfer to send you the last bits of sales. After 7 days the selling information will not be visible anymore. You can request for a report of your sales by sending us email: info@keskustankirppis.fi . 

Prohibited items

Items that you SHOULD NOT sell on our flea market:

  • Foodstuff
  • Pirated products
  • Sharp objects like knives, saws, scissors, weapons
  • Tobacco, alcohol, drugs
  • Medicine
  • Toxic or flammable substances
  • Adult Entertainment
  • Dirty, moisture damaged or strongly smelling products
  • Used / dirty underwear (mainly panties, boxers and swimsuit bottoms)

If you are unsure of whether something is OK to sell or not, please ask our staff. The staff will remove any prohibited items from sale immediately. If any prohibited items cause personal injuries or damage to property, the table rentee is liable of the damages.

Missing items and thefts

If you notice something missing from your table and it hasn’t been sold, make sure you go around the flea market to see if someone has placed it in the wrong table. Also check the Lost & Found -room, in case the staff has placed it there as it might be missing its price tag. We do not sell items that don’t have a price tag.

We store Lost & Found items for 7 days .Please check the Lost & Found -room frequently, since the staff adds stuff there every day. After 7 days the items will be property of Keskustan Kirppis.

The flea market is secured by a recording camera surveillance system and alarm gates, to prevent thefts. You can rent alarm tags on your products from the cash register (see Pricing).

Keskustan Kirppis is not responsible for lost, broken or stolen products, even though the staff does their best to prevent such mishaps. Keskustan Kirppis is not responsible for any product damages or perishing due to vandalism, burglary, fire, water damage, or any reasons beyond its control.

See the next page for Sales Guarantee terms and conditions.

Sales Guarantee

Keskustan Kirppis offers a Sales Guarantee to sellers. If your sales don’t cover the cost of the table rent, we’ll pay the difference! The purpose of Sales Guarantee is to create security to sellers.

Apply for reimbursement after your sales period.

Send us an email with a subject ”Sales Guarantee”, to info@keskustankirppis.fi and use the topic ”Tuottotakuun hyvitys/Sales Guarantee”. The staff will process the request and will give you their statement on whether you will be refunded or not. The refund can be done only on the seller’s bank account – not by cash. Please provide your bank account number via email or Kirppari-Kalle -account.

The Sales Guarantee applies to all self-service tables starting since 23.5.2019. Sales Guarantee does not apply to showcase products or the Easy-service tables. You can get a refund for 4 weeks maximum, if your costs exceed your sales from the whole selling period.

Conditions

  1. The seller fills in the price tags on Kirppari-Kalle account. The precondition is that the staff will be able to examine the sold products afterwards. If the price tags are filled by handwriting, the Sales Guarantee does not apply.
  1. The seller sells products that are in shape and intact, If the staff finds that the seller purposely sells products that are in poor condition, the Sales Guarantee does not apply.
  1. The seller keeps the table in good organization and not too full to maximize profits. If the staff finds that the seller purposely keeps the table unorganized or too full, so that the profits stay low, the Sales Guarantee does not apply.
  1. The seller renews their table’s supply in long-lasting renting periods. If the staff finds that the seller purposely keeps the same products on the table (that have not been sold in previous selling periods), the Sales Guarantee does not apply.
  1. The seller puts up prices that are ”flea market” -level. If the staff finds that the seller purposely puts up prices that are significantly lower or higher than usually on flea markets so that the profits stay low, the Sales Guarantee does not apply.
  1. The seller keeps their products on the table for the whole selling period. If the staff finds that the seller does not bring their products on sale AND does not cancel the table rent within the required time, the Sales Guarantee does not apply. If the staff finds that the seller takes their products off the table before the last day of the selling period, the Sales Guarantee does not apply. 
  1. The seller’s profit does not cover the table rent(s). If the seller has rented multiple tables or has consecutive selling periods in different tables: If all the profits are bigger than the costs of all the table rents, the Sales Guarantee does not apply. The rule of thumb is, that if the profits are bigger than table rents, you are well in the positive, so the Sales Guarantee does not apply.. Hyvitys lasketaan myyntiprovision perimisen jälkeisestä summasta, eli asiakkaan tuotosta.
  1. The seller follows the rules and recommendations of the flea market, and does not cause harm or annoyance to other flea market sellers.

If all the conditions are fulfilled and still the seller’s profits don’t cover the costs of the table rent(s), Keskustan Kirppis will refund the table rent(s). All profits will always be transferred to the sellers account, so you will always end up in the positive!

MAKSUT VISA, VISA ELECTRON TAI MASTERCARD-KORTEILLA

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 
Innova 2 
Lutakonaukio 7 
40100 Jyväskylä 
Puhelin: 0207 181830

VERKKOPANKIT

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

fiSuomi